Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
ostatnia migracja danych: 1 godz. 21 min. temu
usosweb_status_ok
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 3 dni temu
mLegitymacja dla studentów!
Wszyscy studenci mogą już korzystać z mLegitymacji.

Aby złożyć zamówienie wystarczy na stronie usosweb.utp.edu.pl w zakładce "Dla studentów" kliknąć w "mLegitymację". Zostanie wygenerowany kod QR oraz kod aktywacyjny. Od tej pory korzystając z aplikacji mObywatel wszystkie ważne dokumenty są pod ręką!

Więcej informacji - https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-studencka

Ważne: Żeby móc korzystać z mLegitymacji, należy mieć już wystawioną legitymację tradycyjną. mLegitymacja dostępna jedynie po wcześniejszym jednorazowym przedłużeniu legitymacji w dziekanacie.


UWAGA! ZMIANA TERMINU!   ---   Aktualizacja USOS   ---   UWAGA! ZMIANA TERMINU!
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniach od 17.05.2021 roku do dnia 21.05.2021 roku (włącznie) nastąpi przerwa w dostępie do systemów rodziny USOS (USOS, ANKIETER, APD, EVA, INFORMATOR ECTS, USOSREJESTRACJE, USOSADM W JAVIE, USOSAPI, USOSWEB, BIRT, MIGRATOR, CAS).
Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 22.05.2021 roku na godzinę 8:00.
Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki UTP

 ORGANIZACJA SEMESTRU LETNIEGO W ROKU AKADEMICKIM 2020/2021
Komunikat Rektora w sprawie odrabiania zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych

Zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych, które nie odbyły się w bieżącym semestrze od 07.04.2021 (środa) do 09.04.2021 (piątek) z powodu przedłużenia na ten czas wakacji wiosennych należy odrobić w czasie pozostałych zajęć.

Szczegóły odrobienia zajęć uzgodnią ze studentami prowadzący zajęcia.

 
Zarządzenie Nr Z.151.2020.2021 Rektora UTP z dnia 28 kwietnia 2021 r. zmieniające zarządzenie nr Z.120.2020.2021 z dnia 8 marca 2021 r. w sprawie zasad realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych, studiach podyplomowych i kursach dokształcających
w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2pobierz
Załącznik do Z.151.2020.2021 z dnia 28 kwietnia 2021 r. tekst jednolity – pobierz

KOMUNIKAT

Organizacja roku akademickiego 2020/2021 w semestrze letnim. Zmiany!

Prosimy o zapoznanie się ze zmianami dotyczącymi organizacji zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla wydziałów i jednostek międzywydziałowych w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021.

Zmianie ulega termin:

  • zakończenia wakacji wiosennych z 06.04.2021 r. (wtorek) na 09.04.2021 (piątek),
  • powrotu do zajęć dydaktycznych po wakacjach wiosennych z 07.04.2021 r. (środa) na 10.04.2021 r. (sobota).

Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej do 10 maja.

Zarządzenie Nr Z.150.2020.2021 Rektora UTP z dnia 28 kwietnia 2021 r. zmieniające zarządzenie nr Z.169.2019.2020 Rektora UTP z dnia 22 lipca 2020 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2020/2021pobierz
Załącznik do Z.150.2020.2021 z dnia 28 kwietnia 2021 r. tekst jednolity załącznika nr 4 - Organizacja zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla wydziałów i jednostek międzywydziałowych w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021pobierz
 
Zarządzenie nr Z.135.2020.2021 z dnia 2021-03-26 - w sprawie: zmieniające zarządzenie nr Z.169.2019.2020 Rektora UTP z dnia 22 lipca 2020 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2020/2021 – pobierz
Załącznik nr 1 do Z.135.2020.2021 - SZCZEGÓŁOWY TERMINARZ ROKU AKADEMICKIEGO 2020/2021 W UKŁADZIE SEMESTRALNYM w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy – pobierz
Załącznik nr 2 do Z.135.2020.2021 - TERMINARZ ROKU AKADEMICKIEGO 2020/2021 W UKŁADZIE KALENDARZA ROKU AKADEMICKIEGO – pobierz
Załącznik nr 3 do Z.135.2020.2021 - Organizacja zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla wydziałów i jednostek międzywydziałowych w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 – pobierz
 
Tekst jednolity Zarządzenia Nr Z.169.2019.2020 Rektora UTP z dnia 22 lipca 2020 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2020/2021pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.121.2020.2021 Rektora UTP z dnia 17 marca 2021 r. w sprawie przeprowadzania zaliczeń i egzaminów oraz egzaminów dyplomowych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 – pobierz
Załącznik do Z.121.2020.2021 z dnia 17 marca 2021 r. – pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.134.2020.2021 Rektora UTP z dnia 26 marca 2021 r. zmieniające zarządzenie Z.120.2020.2021 z dnia 8 marca 2021 r. w sprawie zasad realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych, studiach podyplomowych i kursach dokształcających w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 – pobierz
Załącznik nr 1 do Z.134.2020.2021 z dnia 26 marca 2021 r. tekst jednolity – pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.120.2020.2021 Rektora UTP z dnia 8 marca 2021 w sprawie zasad realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych, studiach podyplomowych i kursach dokształcających w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 - pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.104.2020.2021 Rektora UTP z dnia 1 lutego 2021 r. zmieniające zarządzenie nr Z.169.2019.2020 Rektora UTP z dnia 22 lipca 2020 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2020/2021 – pobierz
Załącznik nr 1 do Z.104.2020.2021 z dnia 1 lutego 2021 r. oraz załącznik nr 4 do Z.169.2019.2020 z dnia 22 lipca 2020 r. – organizacja zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla wydziałów i jednostek międzywydziałowych w semestrze letnim w roku akademickim 2020/2021 – pobierz
Załącznik nr 2 do Z.104.2020.2021 z dnia 1 lutego 2021 r. – tekst jednolity zarządzenia Nr Z.169.2019.2020 Rektora UTP z dnia 22 lipca 2020 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2020/2021 – pobierz

PILNE INFORMACJE DLA OSÓB PRZYJĘTYCH na studia drugiego stopnia, na SEMESTR LETNI 2020/2021

Szanowni Państwo, zakończyliśmy rekrutację na studia drugiego stopnia, na semestr letni 2020/2021. Gratulujemy przyjęcia na studia w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy i dziękujemy za wybranie naszego Uniwersytetu.

Semestr letni rozpoczyna się już jutro, tj. 23 lutego w formie zdalnej (i do 30 marca potrwa w formie zdalnej). W związku z tym oraz trwającą sytuacją epidemiczną i utrudnionym kontakcie osobistym z dziekanatami zobowiązuję do niezwłocznego zapoznania się z tym, co najważniejsze:

Wszystkie osoby przyjęte na studia drugiego stopnia w UTP zobowiązuję do PILNEGO pobrania poniższych dokumentów oraz ich wydrukowanie (lub przepisanie - czytelnie), podpisanie i przesłanie do Uniwersytetu w formie papierowej na adres pocztowy właściwego dziekanatu w terminie do 05.03.2021 r. (piątek):

ŚLUBOWANIE ->pobierz
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE ->pobierz
WNIOSEK O ELS (wyłącznie studenci przyjęci spoza UTP) ->pobierz

 

PILNE KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia drugiego stopnia

• KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia stacjonarne ->pobierz
• KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia niestacjonarne ->pobierz

KLAUZULA RODO ->pobierz
Wykaz adresów dziekanatów wydziałów ->pobierz

Szczegóły dotyczące sposobu organizacji semestru letniego 2020/2021 ->pobierz
(pełna treść zarządzenia Z.169.2019.2020 w sprawie organizacji r. a. 2020/2021 (z późn. zm.) jest dostępna na stronie: https://utp.edu.pl/pl/student/studia-i-stopnia/organizacja-dydaktyki/organizacja-roku-akademickiego

 

PILNE INFORMACJE DLA OSÓB NIEPRZYJĘTYCH na studia drugiego stopnia, na SEMESTR LETNI 2020/2021

Szanowni Państwo,
W związku z nieuruchomieniem kształcenia na wybranym kierunku z powodu zbyt malej liczby zgłoszeń lub niespełnienia zasad postępowania klasyfikacyjnego obowiązującego w rekrutacji na dany kierunek studiów należy złożyć podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej.
Wypełnione oraz podpisane podanie należy zeskanować i wysłać drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@utp.edu.pl

Podanie o zwrot opłaty rekrutacyjnej ->pobierz

Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich – dr hab. inż. Małgorzata Gotowska, profesor uczelni


 KOMUNIKAT JM REKTORA
DZIEŃ REKTORSKI -> szczegóły

 WAŻNOŚĆ LEGITYMACJI W CZASIE STANU EPIDEMII
Legitymacje studenckie, legitymacje doktoranta oraz legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne bez konieczności potwierdzania ich ważności w uczelni.

19 października 2020 r. rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego kształcenie na studiach, studiach podyplomowych, a także kształcenie doktorantów w formie stacjonarnej, zostało ograniczone – zastąpiono je kształceniem hybrydowym bądź zdalnym. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (art. 51b ust. 4), w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu, legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności ich potwierdzania.

Analogicznie wygląda sprawa ważności legitymacji doktoranta. Zgodnie z art. 198b ustawy, w przypadku zawieszenia kształcenia doktorantów, w okresie tego zawieszenia oraz przez 60 dni po jego zakończeniu, legitymacje doktoranta są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności.

Zatem legitymacje, których ważność na mocy ww. przepisów ustawy miała upłynąć z dniem 29 listopada 2020 r., tj. 60 dni po zakończeniu poprzedniego okresu ograniczenia funkcjonowania uczelni określonego na 30 września 2020 r., pozostają ważne.

Podstawa prawna:

  • Art. 51b ust. 4 i art. 198b ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 1835).

MICROSOFT TEAMS - JAK KORZYSTAĆ?
Jednym z narzędzi, z którego korzystają wykładowcy i studenci UTP do nauki zdalnej jest Microsoft Teams.
 
Zachęcamy do skorzystania z materiałów szkoleniowych, które są dostępne: https://utpedupl.sharepoint.com/sites/Szkolenia.
 
Aby móc je obejrzeć konieczne jest zalogowanie kontem w domenie @o365.utp.edu.pl lub @o365.student.utp.edu.pl. Takie konto zakłada się na http://o365.utp.edu.pl.
 
    Reset hasła na stronie http://o365.utp.edu.pl w sekcji „Moje konto”.
    Hasło można odebrać na https://webmail.utp.edu.pl.
    Inne problemy można zgłaszać mailowo: o365@utp.edu.pl.

KOMUNIKAT
Legitymacje studenckie, legitymacje doktorantów, a także legitymacje służbowe nauczycieli akademickich pozostają ważne w okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni oraz 60 dni po zakończeniu tego okresu.

Nie ma zatem konieczności osobistego stawiennictwa w uczelni w celu przedłużenia ważności ww. legitymacji.

WAŻNY KOMUNIKAT
Uwaga Studenci
Od 19 października 2020 r. realizacja zajęć dydaktycznych w formie zdalnej pobierz

Komunikat dla studentów Wydziału Rolnictwa i Biotechnologii
Zgodnie z zarządzeniem JM Rektora  Z.28.2020.2021, od dzisiaj (07.10.2020) do odwołania na Wydziale Rolnictwa i Biotechnologii zawieszono realizowanie zajęć w formie stacjonarnej. Zajęcia będą przenoszone na inne terminy bądź realizowane zdalnie. Informacje co do ewentualnej zmiany formy zajęć będą przekazywać na bieżąco prowadzący.
 
Nowe terminy zajęć stacjonarnych zostaną podane wraz z końcem obowiązywania ww. zarządzenia.

Inauguracja roku akademickiego 2020/2021

Spotkania organizacyjne dla studentów I roku

Narzędzia do nauki zdalnej
Drodzy Studenci!
Otrzymaliście już dostęp do poczty UTP (https://webmail.utp.edu.pl) oraz instrukcje dostępowe do różnych systemów http://ls.utp.edu.pl/KnowledgeBase. W związku ze zbliżającym się rozpoczęciem roku w trybie hybrydowym (mieszanym) prosimy o założenie kont do nauki zdalnej. 
Konta są zakładane na stronie: http://o365.utp.edu.pl/.
 
Do zalogowania należy użyć otrzymany login w postaci login@utp.edu.pl oraz otrzymane hasło. Po zalogowaniu będą mogli Państwo utworzyć konto w systemie Microsoft. Dostęp do pełnego pakietu MS Office na cały okres studiów jest darmowy. Pakiet może być wykorzystany na 5 dowolnych komputerach.
 
Hasło do systemu Microsoft zostanie dostarczone po aktywacji konta na pocztę UTP dostępną pod adresem: https://webmail.utp.edu.pl. Poszczególne usługi dostarczane przez Microsoft są dostępne na platformie: https://portal.office.com.
 
Do nauki zdalnej wykładowcy UTP będą wykorzystywali dwa narzędzia: Microsoft Teams oraz Cisco Webex. Po założeniu grup ćwiczeniowych/wykładowych na pocztę UTP zostaną wysłane kody. Należy ich użyć w aplikacji Microsoft Teams w celu dołączenia do zespołu. Instrukcja: http://ls.utp.edu.pl/KnowledgeBase#29.
 
W każdej grupie będą pojawiać się informacje o godzinach zajęć oraz zadania do realizacji w trakcie semestru.
 
Sama aplikacja Teams może zostać u państwa:
•zainstalowana wraz z całym pakietem office za pomocą witryny: https://portal.office.com
•uruchomiana w przeglądarce po wejściu na https://portal.office.com
 
W razie problemów możecie Państwo kontaktować się:
 
•w sprawie kont Microsoft Office: o365@utp.edu.pl
•w sprawie USOSweba: usosweb@utp.edu.pl
 

Komunikat w sprawie legitymacji studenckich
Legitymacje studenckie i legitymacje doktoranta są ważne bez konieczności ich przedłużania do dnia 29 listopada 2020 r.
Osoby przyjęte na I rok studiów, które złożyły wniosek o wydanie legitymacji studenckiej będą mogły odebrać ją w dziekanacie danego Wydziału.

Organizacja dydaktyki i procedury bezpieczeństwa na UTP
Zarządzenie Rektora UTP w sprawie organizacji r.a. 2020/2021
- Z.169.2019.2020 z 22.07.2020 (t.j. Z.10.2020.2021 z 16.09.2020) -> pobierz
- załącznik nr 1 (terminarz) -> pobierz
- załącznik nr 2 (kalendarz) -> pobierz
- załącznik nr 3 (semestr zimowy hybrydowo - bloki zajęciowe) -> pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.23.2020.2021 Rektora UTP z dnia 30 września 2020 r. zmieniające zarządzenie w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych, studiach podyplomowych i kursach dokształcających w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 –> pobierz
- załącznik do zarządzenia – tekst jednolity zarządzenia Nr Z.11.2020.2021 –> pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.11.2020.2021 Rektora UTP z dnia 16 września 2020 r. w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych na studiach wyższych, studiach podyplomowych i kursach dokształcających w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 - ) -> pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.14.2020.2021 Rektora UTP z dnia 23 września 2020 r. w sprawie wprowadzenia procedur bezpieczeństwa sanitarnego w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy –> pobierz
- załącznik nr 1 – Procedury bezpieczeństwa sanitarnego podczas zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy -> pobierz
- załącznik nr 1 do Procedur bezpieczeństwa sanitarnego podczas zajęć dydaktycznych na UTP – Instruktaż stanowiskowo-sanitarny dla osób uczestniczących w zajęciach dydaktycznych -> pobierz
- załącznik nr 2 do Procedur bezpieczeństwa sanitarnego podczas zajęć dydaktycznych na UTP – Lista obecności oraz oświadczenie -> pobierz
- załącznik nr 3 do Procedur bezpieczeństwa sanitarnego podczas zajęć dydaktycznych na UTP – Protokół z kontroli pomieszczeń i budynków dotyczący procedury bezpieczeństwa sanitarnego podczas zajęć na UTP –> pobierz
 
Zarządzenie Nr Z.17.2020.2021 Rektora UTP z dnia 28 września 2020 r. w sprawie przeprowadzania zaliczeń i egzaminów oraz egzaminów dyplomowych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 w warunkach związanych z wirusem SARS-CoV-2 -> pobierz
- załącznik do zarządzenia – Protokół z egzaminu (zaliczenia)* ustnego przeprowadzonego w formie zdalnej –> pobierz

Komunikaty dla osób przyjętych na studia w UTP w r a. 2020/2021
Szanowni Państwo, gratulujemy przyjęcia na studia w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy i dziękujemy za wybranie naszego Uniwersytetu.
Rozpoczęcie studiów wiąże się z wieloma sprawami organizacyjnymi. W związku z sytuacją epidemiczną i utrudnionym kontakcie osobistym zachęcam do dokładnego zapoznania się z załączonymi poniżej komunikatami i informacjami.
 
Komunikaty dla osób przyjętych na studia pierwszego stopnia
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia stacjonarne (Tura 1)->pobierz 
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia stacjonarne (Tura 2)->pobierz
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia niestacjonarne (Tura 1)->pobierz 
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia niestacjonarne (Tura 2)->pobierz

Komunikaty dla osób przyjętych na studia drugiego stopnia
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia stacjonarne (Tura 1)->pobierz
KOMUNIKATY dla osób przyjętych na studia niestacjonarne (Tura 1)->pobierz

KLAUZULA RODO ->pobierz
Wszystkie osoby przyjęte na studia w UTP proszę o pobranie poniższych dokumentów oraz ich wydrukowanie (lub przepisanie - czytelnie), podpisanie i przesłanie do Uniwersytetu w formie papierowej na adres pocztowy właściwego dziekanatu w terminie do 01.10.2020 r. (studia niestacjonarne nie później niż w czasie pierwszego zjazdu)
ŚLUBOWANIE ->pobierz 
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE ->pobierz 
WNIOSEK O ELS ->pobierz 
Szczegóły w ww. Komunikatach
 
Wykaz adresów dziekanatów wydziałów ->pobierz

Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich – dr hab. inż. Małgorzata Gotowska, profesor uczelni
 

Aktualizacja USOS
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami aktualizacyjnymi w dniach od 24.08.2020 roku do dnia 28.08.2020 roku (włącznie) nastąpi przerwa w dostępie do systemów rodziny USOS (USOS, USOSWEB, USOSAPI, APD, ANKIETER, PLANISTA, SRS, BIRT, MIGRATOR, INFORMATOR ECTS, CAS).
Przywrócenie dostępu do systemu USOS oraz aplikacji z nim stowarzyszonych planowane jest na dzień 29.08.2020 roku na godzinę 8:00.
Za utrudnienia przepraszamy.
Dział Informatyki UTP

Nabór wniosków o zakwaterowanie w Domu Studenta na rok 2020/2021
Drodzy Studenci.
 
Począwszy od 4 lipca br. udostępniamy Wam możliwość złożenia wniosku o zakwaterowanie w Domu Studenta UTP w roku akademickim 2020/2021 za pośrednictwem systemu USOSweb. Dostępne będą pokoje 1-osobowe lub 2-osobowe w Domach Studenta w Fordonie (F1 oraz F2) oraz Domu Studenta B1 na Błoniu. O przyznaniu miejsca zdecyduje kolejność zgłoszeń.
 
W związku z trwającym zagrożeniem epidemicznym zaleca się zakwaterowanie w pokojach 1-osobowych. W związku z powyższym zwiększamy ich liczbę, a o przyznaniu zadecyduje jedynie kolejność zgłoszeń (nie ma konieczności dokumentowania stanu zdrowia).
 
Jeżeli zdecydujecie się na zamieszkanie w pokoju 2-osobowym zostaniecie zakwaterowani z osobą, którą wskażecie we wniosku. W przypadku braku wskazania drugiej osoby, o jej wyborze zdecyduje administracja DS. 
 
Wszystko co  musicie zrobić to wypełnić wniosek o zakwaterowanie w systemie USOSweb https://usosweb.utp.edu.pl Nie ma obowiązku składania wydruku wniosku ani dodatkowych dokumentów. Z systemu USOSweb dowiecie się również jaki status ma Wasz wniosek i w jakim pokoju zostaliście zakwaterowani. Dostaniecie również możliwość rezygnacji z zakwaterowania.
 
O miejsca będziecie mogli ubiegać się w 4 turach:
 
Tura 1: 4-19 lipca
Tura 2: 1-16 sierpnia
Tura 3: 1-20 września
Tura 4: 1-7 października
 
z zastrzeżeniem, że pierwszeństwo w przyznaniu miejsca w turze 3 i 4 mają osoby przyjęte na I rok studiów.
 
Ceny za zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych nie uległy zmianie i wynoszą: 400 zł miesięcznie w DS Błonie oraz w DS Fordon w segmentach 4-pokojowych, 420 zł miesięcznie w DS. Fordon w segmentach 2-pokojowych. Cena za pokój 1-osobowy wynosi 600 zł miesięcznie w DS Błonie oraz w DS Fordon w segmentach 4-pokojowych, 620 zł miesięcznie w DS Fordon w segmentach 2-pokojowych.
 
Instrukcja wypełniania wniosku: pobierz
 

Kurs "Zasoby elektroniczne BG UTP" na uczelnianej platformie e-learningowej
Szanowni Studenci!
 
            Dział Informacji Naukowej BG UTP, wspomagając zdalne nauczanie i pracę na odległość, przygotował dla Państwa na  uczelnianej platformie e-learningowej kurs w formie prezentacji : Zasoby elektroniczne BG UTP
 
Prezentacja ma na celu wskazanie e-źródeł, do których Biblioteka ma dostęp oraz pomoc w korzystaniu z nich.
 
Adres uczelnianej platformy e-learningowej : moodle.utp.edu.pl
 
Należy się tam zarejestrować, zalogować, a następnie wybrać " Zasoby elektroniczne BG UTP" (proszę wybrać kurs odpowiedni dla swojego wydziału) a następnie kliknąć w "Zapisz się" .
 
W razie pytań prosimy o kontakt z Działem Informacji Naukowej BG UTP,   tel. 340-80-77, bibinfo@utp.edu.pl

Organizacja dydaktyki i procedury bezpieczeństwa na UTP
Szanowni Studenci,
Szanowni Pracownicy
 
Prosimy o zapoznanie się z poniższymi dokumentami:
•Komunikat Koordynatora ds. bezpieczeństwa UTP:
- ważne informacje dla studenta – pobierz
- ważne informacje dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne – pobierz
•Zarządzenie zmieniające zarządzenie Nr 110.2019.2020 Rektora UTP z dnia 11.03.2020 r. w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród społeczności  akademickiej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy – pobierz
•Zarządzenie zmieniające zarządzenie Nr Z.72.2018.2019 Rektora UTP z dnia 11 czerwca 2019 r. w sprawie organizacji roku akademickiego 2019/2020 – pobierz
•Terminarz semestru letniego roku akademickiego 2019/2020 - pobierz
•Zarządzenie w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020 – pobierz
•Procedury bezpieczeństwa sanitarnego UTP - pobierz
•Zarządzenie w sprawie zasad zakwaterowania w Domach Studenta  UTP po przywróceniu ich funkcjonowania z dniem 1 czerwca 2020 r.  – pobierz
 
Plan zajęć realizowanych w na terenie UTP oraz zajęć terenowych umieszczony będzie na stronach internetowych poszczególnych wydziałów.
 
Marcin Drechny
Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich UTP
 

 

Od 1 czerwca wznawiamy działalność dydaktyczną Uczelni w ograniczonym zakresie
Szanowni Studenci,
Szanowni Pracownicy
 
Działając na podstawie rozporządzenia MNiSW z dnia 21 maja 2020 r. (http://www.dziennikustaw.gov.pl/D2020000091101.pdf) z dniem 1 czerwca 2020 r. przywraca się możliwość prowadzenia na terenie UTP zajęć dydaktycznych, których w szczególności z uwagi na formę zajęć lub ich specyfikę, w tym możliwości techniczne i organizacyjne nauczycieli akademickich i studentów nie można przeprowadzić z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
 
W tym celu opracowane zostały procedury bezpieczeństwa, a zasady przebywania i realizacji zajęć dydaktycznych w formie komunikatu Koordynatora ds. bezpieczeństwa UTP ukażą się na stronie internetowej UTP oraz USOSweb i zostaną Państwu przesłane drogą mailową na adres w domenie UTP. 
 
Od 1 czerwca 2020 r. za zgodą dziekana będzie można prowadzić niezbędne prace badawcze w celu dokończenia pracy dyplomowej.
 
Prodziekani ustalą zajęcia, które będą realizowane na terenie Uniwersytetu z uwagi na brak możliwości ich realizacji z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość.
 
Od 1 czerwca 2020 r. do 10 czerwca 2020 r. (BLOK 1) prowadzone będą na wydziałach wybrane zajęcia, których nie można przeprowadzić z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W tym czasie prowadzone będą zajęcia tylko i wyłącznie dla studentów ostatniego semestru studiów I i II stopnia oraz studentów studiujących w ramach programu ERASMUS+.
 
Od 15 czerwca 2020 r. do 12 lipca 2020 r. (BLOK 2) prowadzone będą na wszystkich wydziałach (z wyłączeniem WTIiE) wybrane zajęcia, których nie można przeprowadzić z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
 
Od 13 lipca 2020 r. do 9 sierpnia 2020 r. (BLOK 3) prowadzone będą na WTIiE wybrane zajęcia, których nie można przeprowadzić z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
 
Terminy letniej sesji egzaminacyjnej i poprawkowej sesji egzaminacyjnej w ZAŁĄCZNIKU.
 
Plan zajęć ukaże się na stronach internetowych poszczególnych wydziałów.
 
Będzie możliwość zamieszkania w Domu Studenta, z tym że, ze względu na wymogi sanitarne, każdy student będzie miał przydzielony samodzielny pokój. Wspólnie w pokoju dwuosobowym będą miały możliwość zamieszkania wyłącznie rodziny (np. małżeństwo, rodzeństwo). Obecne umowy zostaną rozwiązane, a mieszkaniec DS będzie mógł odebrać z depozytu swoje rzeczy lub nawiązać nową umowę miesięczną lub zakwaterować się płacąc za dobę. 
 
Zamieszkać będą mogli studenci i pracownicy UTP.
 
Praktyki studenckie należy zrealizować do 30 września 2020 r.
 
Stosowne zarządzenia dotyczące szczegółowej organizacji semestru letniego, organizacji zajęć dydaktycznych oraz zamieszkania w Domach Studenta są przygotowywane i ukażą się w bieżącym tygodniu. 
 
Marcin Drechny
Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich UTP

 

Komunikat w sprawie legitymacji studenckich
W związku z zapytaniami dotyczącymi ważności legitymacji studenckich uprzejmie informujemy, iż przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa sars-cov-2 (Dz. U z 2020 r., poz. 695) wprowadzono zmiany w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, ze zm.) w zakresie przedłużania z mocy prawa ważności legitymacji studenckich.
Zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni.
Analogiczne regulacje w zakresie ważności legitymacji doktorantów ujęto w art. 198b ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Nie ma zatem konieczności osobistego stawiennictwa w uczelni w celu przedłużenia ważności ww. legitymacji.

 

Komunikat prorektora ds. kształcenia i spraw studenckich
Szanowni Studenci

Informujemy, że zgodnie z komunikatem MNiSW z dnia 14 maja 2020 r. (https://www.gov.pl/web/nauka/stopniowe-znoszenie-ograniczen-w-dzialalnosci-uczelni-i-instytutow-pan) rozpoczęliśmy prace przygotowawcze, które pozwolą na częściowe przywrócenie działalności dydaktycznej na UTP. Podstawą opracowania nowych planów organizacji i zarządzania procesem dydaktycznym będą wytyczne Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego zatwierdzone przez Głównego Inspektora Sanitarnego, na które czekamy.
Do czasu opracowania procedur i planów częściowego przywracania działalności obowiązuje bezterminowe zawieszenie zajęć dydaktycznych w formie bezpośredniej (zarządzenie Rektora nr Z.110.2019.2020 z dnia 11 marca 2020 r.). Jedyną formą dydaktyczną są zajęcia w formie zdalnej.
Zmianom będzie podlegać: organizacja roku akademickiego 2019/2020 (w tym terminy realizacji zajęć praktycznych, terminy sesji), zasady zakwaterowania w Domach Studenta, zasady realizacji badawczych prac dyplomowych na terenie UTP, realizacja zajęć, które nie zostały zrealizowane w formie zdalnej.
Stosowne komunikaty ukażą się na stronie UTP.

Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich UTP
Marcin Drechny

 

Zarządzenie w sprawie zaliczeń i egzaminów zdalnych

Informacja dotycząca trybu przeprowadzania zaliczeń i egzaminów oraz egzaminów dyplomowych z wykorzystaniem
technologii informatycznych zapewniających kontrolę ich przebiegu i rejestrację w okresie zagrożenia zakażeniem koronawirusem SARS-Cov-2 - sprawdź.

 

PILNE komunikaty i informacje dla osób przyjętych na studia II stopnia w UTP

Szanowni Państwo, gratulujemy przyjęcia na studia w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy i dziękujemy za wybranie naszego Uniwersytetu. 
Rozpoczęcie studiów wiąże się z wieloma sprawami organizacyjnymi. W związku z obecną sytuacją epidemiczną i utrudnionym kontakcie osobistym szczególnie zachęcam do dokładnego zapoznania się z załączonymi poniżej komunikatami i informacjami.

KOMUNIKATY -> pobierz
KLAUZULA RODO -> pobierz
 
Wszystkie osoby przyjęte na studia proszę o pobranie poniższych dokumentów oraz ich wydrukowanie (lub przepisanie - czytelnie), podpisanie, zeskanowanie do pliku PDF i przesłanie w formie elektronicznej na adres mailowy Uniwersytetu, dedykowany dla wybranego przez Państwa kierunku studiów (wykaz adresów e-mail poniżej), w dniu 20.04.2020 r. (poniedziałek) – pierwszy dzień zajęć dydaktycznych – kształcenie w formie zdalnej.
W wyjątkowych sytuacjach dopuszczamy zamiast skanu czytelne zdjęcie wypełnionych dokumentów.
 
WYKAZ ADRESÓW E-MAIL -> pobierz

ŚLUBOWANIE -> pobierz
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE -> pobierz
WNIOSEK O ELS (dla osób przyjętych spoza UTP) -> pobierz
 
Osoby przyjęte na studia potrzebujące zaświadczenia o studiowaniu w UTP składają wniosek o jego przesłanie w formie elektronicznej na adres mailowy Uniwersytetu, na zasadach j. w. 
 
WNIOSEK O ZAŚWIADCZENIE O STUDIOWANIU -> pobierz
 
Szczegóły w ww. Komunikatach
Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich – dr inż. Marcin Drechny, profesor uczelni
 

 

Witaj w systemie USOSweb
Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
Telefoniczne konsultacje psychologiczne dla studentów i doktorantów UTP
 
Zapraszamy studentów i doktorantów naszej Uczelni do skorzystania z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. 
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny z naszym psychologiem 
mgr Marią Kolmetz pod numerem telefonu 52 340 88 99.
 
Terminy konsultacji: 
  • poniedziałek 16.00 – 18.00
  • wtorek 15.00 – 18.00
  • piątek 16.00 – 18.00 

Informujemy, że obsługiwane będą wyłącznie połączenia w godzinach dyżuru. 
Telefoniczne konsultacje psychologiczne będą prowadzone w okresie zawieszenia zajęć dydaktycznych. 
 
 
 
Uwaga studenci!

Informacje dotyczące dyżurów dziekanatów poszczególnych wydziałów znajdziesz na
stronie internetowej Uczelni:

Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
 
 
 
Uwaga studenci!

Jeśli składałeś/aś w systemie USOSweb  podanie do Prodziekana ds. kształcenia i spraw studenckich
lub wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Prorektora ds. kształcenia i spraw studenckich
np. o rejestrację warunkową, powtarzanie semestru, itp. sprawdź odpowiedź
i zapoznaj się ze szczegółami wydanego rozstrzygnięcia.

Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
 
 
 
Wnioski o stypendium dla osób niepełnosprawnych

Drodzy Studenci

Począwszy od 2 kwietnia br. uruchamiamy dla Was możliwość zdalnego złożenia wniosku
o stypendium dla osób niepełnosprawnych z funduszu stypendialnego za pośrednictwem USOSweb.
Informacje dotyczące sposobu wnioskowania znajdziesz TUTAJ.
 
 
 
Wnioski o zapomogi

Drodzy Studenci

Począwszy od 1 kwietnia br. uruchamiamy dla Was możliwość zdalnego złożenia wniosku o zapomogę
z funduszu stypendialnego za pośrednictwem systemu USOSweb.
Wnioski w tej formie będzie można składać w czasie trwania ograniczeń związanych ze stanem epidemii.
Wysokość zapomogi w semestrze letnim roku akademickiego 2019/2020, zgodnie
z Zarządzeniem Rektora Z.122.2019.2020 z dnia 27.03.2020 r, wynosi 500 zł.
Informacje dotyczące sposobu wnioskowania znajdziesz TUTAJ.
 
 
 
Absolwenci!
Uprzejmie prosimy o wypełnienie kwestionariusza ankiety satysfakcji absolwentów, ponieważ jej wyniki pozwolą nam na podjęcie działań doskonalących >> Wypełnij.
Dziękujemy za poświęcony czas.
 
 
 
Szanowni Studenci,
uprzejmie informuję, że termin złożenia podania w USOSweb w sprawie rejestracji warunkowej lub powtarzania semestru upływa z dniem 8 marca 2020r.
Niezłożenie podania w ww. terminie będzie skutkowało rozpoczęciem procedury skreślenia z listy studentów.
Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich UTP
dr inż. Marcin Drechny 
 
 
 
Szanowni Studenci,
Biblioteka Główna (www.bg.utp.edu.pl) oferuje możliwość subskrypcji newslettera.
Wszystkich zainteresowanych otrzymywaniem informacji o nowościach książkowych, nowych zasobach elektronicznych, dostępach testowych, wydarzeniach organizowanych przez bibliotekę, szkoleniach, prezentacjach oraz zmianach godzin otwarcia BG i bibliotek wydziałowych zachęcamy do zapisania się.
 
 
 
Uwaga studenci
Podania o rejestrację warunkową, powtarzanie semestru, itp. należy składać w systemie USOSweb po uzyskaniu wszystkich ocen z przedmiotów innych niż te, o których mowa w podaniu, w tym także z przedmiotów realizowanych w ramach długu punktowego. Ostateczny termin wpisania przez nauczycieli akademickich ocen do elektronicznych protokołów zaliczeń i egzaminów w USOSweb upływa 2 marca 2020 r.
Prosimy o bieżące monitorowanie kompletności i poprawności wpisanych ocen na indywidualnym koncie w systemie USOSweb.
Dział Kształcenia i Spraw Studenckich
 

 
Szanowni Studenci
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom od 1 lutego 2020 roku udostępniony został w systemie USOSweb moduł Podania.
 
Od 1 lutego br. składanie i rozpatrywanie podań oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w indywidualnych sprawach studentów podlegających załatwieniu w drodze rozstrzygnięcia (rejestracja warunkowa, powtarzanie semestru; indywidualna organizacja studiów, urlop, przeniesienie, zaliczenie/egzamin komisyjny) odbywa się wyłącznie w formie elektronicznej.
 
Studenci składają podania oraz wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy i otrzymują odpowiedzi poprzez indywidualne konto w systemie USOSweb.
 
Szczegóły dostępne:
Zarządzenie Nr Z.91.2019.2020 Rektora UTP z dnia 23 stycznia 2020 r. w sprawie wprowadzenia obowiązku składania i rozpatrywania podań oraz wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy w indywidualnych sprawach studentów podlegających załatwieniu w drodze rozstrzygnięcia w systemie USOS/USOSweb w Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy – pobierz
Załącznik do zarządzenia – pobierz

Instrukcja dla studentów –
pobierz
 
Prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich
dr inż. Marcin Drechny
 
 
 
Uwaga studenci
Podanie złożone w systemie USOSweb jest widoczne przez dziekanat i prodziekana ds. kształcenia i spraw studenckich dopiero po najbliższej synchronizacji USOSweb z główną bazą danych USOS (codziennie po godz. 4.45)
Odpowiedź udzielona przez prodziekana ds. kształcenia i spraw studenckich danego dnia pojawia się w USOSweb po najbliższej synchronizacji danych.
 
 
Opiniowanie podań w systemie USOSweb – instrukcja dla pracowników - pobierz
Uwaga:
Zgodnie z instrukcją pracownik wyraża swoją opinię w systemie USOSweb, a nie jako odpowiedź na maila przesłanego przez pracownika dziekanatu/prodziekana ds. kształcenia i spraw studenckich.
 


Uprzejmie informujemy, że Zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy z dnia 22 stycznia 2020 r.

został powołany Koordynator ds. przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji.
 
 
 
 

Serdecznie zapraszamy wszystkich studentów i doktorantów do udziału w badaniu ankietowym dotyczącym oceny zajęć dydaktycznych i nauczycieli akademickich.

Wystarczy wypełnić kwestionariusz oceny.
Wyniki badania pozwolą na doskonalenie jakości kształcenia.
 

Jednolity System Antyplagiatowy - JSA

Uprzejmie informujemy, że od 01.01.2019 roku Uczelnia ma obowiązek sprawdzania prac dyplomowych studentów w JSA – zgodnie z wymogami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym. APD zostało przystosowane do tych wymogów. Żądanie sprawdzenia pracy jak do tej pory wysyła Promotor. Zmianą jest konieczność zaakceptowania wyników sprawdzenia pracy przez promotora. Bez tej akceptacji praca nie przejdzie do kolejnego kroku i nie zostanie dopuszczona do obrony (link do nowej instrukcji dla promotora).

UWAGA: zgodnie z wymogami JSA wielkość przekazywanego pliku została ograniczona do 15MB.

Interpretacja wyników w JSA opisana jest szczegółowo pod nastepującymi adresami:
https://jsa-wiki.opi.org.pl/doku.php?id=podrecznik:wynik_badania:jak_czytac_wynik_badania
https://jsa-wiki.opi.org.pl/doku.php?id=podrecznik:wynik_badania:analiza_tekstu
https://jsa-wiki.opi.org.pl/doku.php?id=podrecznik:wynik_badania:opis_strony_wyniku

 

Wcześniejsze informacje znajdują się w zakładce Komunikaty.

 

   W lipcu 2009 roku Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy rozpoczął wdrażanie nowego systemu obsługi studiów – USOS. Od roku akademickiego 2010/2011 system ten będzie obsługiwał wszystkich nowoprzyjętych studentów UTP studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, zarówno pierwszego jak i drugiego stopnia, na wszystkich uruchomionych kierunkach kształcenia. Dostęp do systemu USOS mają tylko i wyłącznie pracownicy dziekanatów. Wraz z systemem USOS uruchomiony został Wirtualny Dziekanat – USOSweb.
   USOSweb to internetowa aplikacja, ściśle współpracująca z USOS, przeznaczona dla studentów (w późniejszym czasie również dla pracowników dydaktycznych), przenosząca na płaszczyznę elektroniczną wiele czynności związanych z organizacją i dokumentacją przebiegu studiów. Należy pamiętać, że USOSweb będzie nieustannie zwiększał swoje możliwości poprzez uruchamianie w nim nowych funkcjonalności.
    Dane pomiędzy USOS a USOSweb aktualizowane są podczas procesu zwanego migracją. Na stronie głównej USOSweb znajduje się informacja ile czasu upłynęło od czasu ostatniej migracji. Należy zwrócić uwagę, że wszystkie zmiany wprowadzone przez pracowników dziekanatów w systemie USOS po tym terminie będą widoczne w serwisie USOSweb dopiero po kolejnej migracji.
    Obecnie migracja danych odbywa się jeden raz w ciągu doby (o godzinie 4:45 i trwa około 20 minut). W trakcie procesu migracji serwis USOSweb jest niedostępny.

Ważne informacje o których warto pamiętać:
– konto USOSweb zostanie zablokowane na 20 minut po czterokrotnym podaniu niewłaściwego hasła;
– za kompletność, aktualność i poprawność danych widocznych w USOSweb odpowiadają Dział Spraw Studenckich UTP oraz dziekanaty jednostek dydaktycznych;
– USOSweb poprawnie współpracuje z przeglądarkami: Internet Explorer, Firefox oraz Opera, w których aktywna jest obsługa tzw. ciasteczek (ang. Cookies) oraz języka skryptowego JavaScript;
– identyfikatorem studenta w systemie USOSweb UTP jest uczelniany adres poczty elektronicznej;
– poważne problemy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisu należy zgłaszać na adres: usosweb@utp.edu.pl.

Zanim zdecydujesz się do nas napisać o swoim problemie, sprawdź czy odpowiedzi nie znajdziesz w dziale
często zadawanych pytań.


Administrator USOSweb UTP